Google AdWords czy pozycjonowanie strony? Jaką formę promowania witryny warto wybrać?

Google AdWords czy pozycjonowanie strony? Jaką formę promowania witryny warto wybrać?

Internet to doskonały kanał dystrybucji produktów i usług, który dostrzega coraz więcej firm. Sposobów na promowanie strony firmowej znajdziemy wiele, jednak wśród najbardziej skutecznych należy wymienić pozycjonowanie stron i reklamę w Google AdWords. Jakie rozwiązanie warto wybrać? A może skorzystać z obu? Na to nurtujące pytanie spróbujemy odpowiedzieć w dalszej części artykułu.

Płacisz i masz pozycję, czyli kilka słów o AdWords

Kampania w linkach sponsorowanych to rozwiązanie dedykowane dla osób, które chcą osiągnąć natychmiastowy efekt. Wystarczy wpłacić środki pieniężne na konto Google, zlecić ustawienie kampanii doświadczonej agencji i jesteśmy na szczycie wyszukiwarki. Reklama w płatnych wynikach wyszukiwania będzie się wyświetlać na ustalone słowa kluczowe. AdWords umożliwia wyświetlanie reklamy w konkretnych godzinach lub dla wybranego obszaru kraju. Minusem AdWords jest koszt kliknięć, niestety stawki ustalane są na zasadzie aukcji. Gdy nasza konkurencja podbija ich wysokość musimy płacić za kliknięcia podobne stawki, gdyż inaczej nasza reklama nie będzie się zwyczajnie wyświetlać na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Po wyczerpaniu środków reklama przestanie się pojawiać. To też jest znaczny minus, gdyż efekt mamy jedynie, gdy systematycznie opłacamy kampanie.

Pozycjonowanie stron – wolniejsze działanie, długotrwały efekt

Pozycjonowanie stron internetowych to usługa obejmująca wiele działań, które mają na celu poszybowanie na szczyt wyników wyszukiwania. Czynników rankingowych jest ok. 200, dlatego należy współpracować, jedynie ze specjalistami SEO, którzy w umiejętny sposób będę umieli dostosować stronę do oczekiwań Google. Pomysłowy content marketing, link building, optymalizacja strony to tylko nieliczne działania wpisujące się w pozycjonowanie stron. Minusem tego sposobu promowania witryny jest oczekiwanie na efekt. Strona firmowa nie poszybuje na szczyt rankingu Google w miesiąc od rozpoczęcia współpracy. Zazwyczaj na efekty musimy czekać ok. 3-6 miesięcy. Ogromną zaletą działań SEO i pozycjonowania stron jest długotrwały efekt, którym firma może cieszyć się przez długi czas po zakończeniu współpracy z agencją. Dodatkowo działania wpisujące się w nowoczesną usługę pozycjonowania stron to w dużej mierze skuteczny marketing internetowy, który pozwoli firmie budować w sieci pozytywną historię marki.

Czy skorzystać z AdWords i pozycjonowania stron jednocześnie?

Połączenie obu metod promowania witryny w sieci jest najlepszym rozwiązaniem dającym maksymalny efekt. Reklama Google AdWords, jak i pozycjonowanie stron nie wyklucza się wzajemnie, a wręcz można rzec, że jest to perfekcyjne dopełnienie, który zagwarantuje pełną widoczność w wyszukiwarce. To rozwiązania dla firm, które chcą odnieść sukces w internecie i zdecydowanie wyróżnić się na tle konkurencji.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *