Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej w Google? Koszty i cennik pozycjonowania

koszt pozycjonowania

O roli pozycjonowania w marketingu internetowym raczej nikogo nie trzeba już przekonywać. Nieco inaczej mają się sprawy z wydatkami, jakie trzeba w związku z tym ponosić. Wielu przedsiębiorców nie ukrywa zaskoczenia kiedy dowiaduje się, ile kosztuje pozycjonowanie stron. Dlatego postanowiliśmy pokrótce wszystko wyjaśnić.

Na to, ile kosztuje pozycjonowanie w Google, wpływa wiele różnych czynników. Oto najważniejsze z nich

Pierwszym krokiem w kierunku topowych pozycji w wyszukiwarce jest kompleksowy audyt SEO. Specjaliści z agencji muszą mieć pełen obraz aktualnego stanu witryny www, aby następnie wdrożyć adekwatne działania. A przecież każdy przypadek jest inny, dlatego koszt pozycjonowania strony internetowej ustala się indywidualnie. Trzeba wziąć pod uwagę zarówno charakterystykę pozycjonowanego serwisu, jak też specyfikę branży, działania konkurencji. Sam audyt małej strony to wydatek rzędu kilkuset złotych, ale już w sektorze e-commerce taka analiza będzie droższa. Samo oszacowanie, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu zgodnie z oczekiwaniami klienta, zajmuje agencji parę dni. A to również praca, która za darmo się nie wykona. Zdarza się tak, że taniej wyjdzie zbudować witrynę od nowa, już zgodnie z wytycznymi SEO, zamiast wdrażać poprawki do przestarzałej struktury. Orientując się, ile kosztuje pozycjonowanie stron, trzeba wziąć również pod uwagę dostarczane przez wykonawcę treści. W agencji Inseo zawsze szczegółowo informujemy, ile contentu (opisów, wpisów blogowych etc.) wchodzi w skład oferowanego pakietu.

Pozycjonowanie stron w internecie to złożony, długotrwały proces. Przekonaj się dlaczego

Odpowiadając na pytanie, ile kosztuje pozycjonowanie w Google, nie można pominąć wieloaspektowości całego wyzwania. Wspomniane wpisy blogowe, czy opisy kategorri i produktów: gdzie koszt za opis o długości 1000 znaków ze spacjami waha się od 35zł netto za podstawowy opis niespecjalistyczny, do paru tysięcy za opisy bardzo specjalistyczne. Trzeba również zadbać o regularną aktualizacje nowymi treściami – strony pozbawione świeżej zawartości szybko spadają w rankingach. To ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej zależy również od link buildingu. Umieszczanie wartościowych dla wyszukiwarki odnośników jest dziś znacznie trudniejsze, niż przed głośnymi aktualizacjami algorytmów Google sprzed kilku lat. Poza tym samo utrzymanie aktywnych linków niejednokrotnie wiąże się z określonymi wydatkami. Nie można zapomnieć o koszcie specjalistycznych narzędzi SEO umożliwiających monitorowanie postępów pozycjonowania, przyrostu odnośników i widoczności pozycjonowanej strony. Wniosek? Wpisując w wyszukiwarkę pozycjonowanie stron ile kosztuje albo podobne hasło, nigdy nie uzyska się konkretnej odpowiedzi. Dlatego dopytując o ofertę agencji SEO należy przekazać jak najwięcej przydatnych SEOwcom informacji oraz przedstawić swoje wymagania.

Orientacyjne kwoty przybliżą Ci, ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej

Ostateczna decyzja zawsze należy do Ciebie. W przypadku tak złożonej, wysoce specjalistycznej usługi jak pozycjonowanie stron internetowych cena będzie odpowiadała jej zaawansowaniu. Wysokość abonamentu rzędu 1500-2500 zł netto miesięcznie wcale nie należą do rzadkości. W niektórych branżach normą są sumy wyrażane w dziesiątkach tysięcy. Wszelkie „okazje” w rodzaju 500 zł, czy pozycjonowanie za efekt radzimy traktować z najwyższą ostrożnością. Jako rzetelna Agencja, w Inseo podajemy pełen koszt pozycjonowania strony internetowej wraz z kompleksowym zakresem gwarantowanych usług: audytem, regularnymi raportami wykonanych zadań i wsparciem konsultantów. Poważnym sygnałem ostrzegawczym powinien być również brak okresu wypowiedzenia w wieloletniej umowie, praktycznie uniemożliwiający jej zerwanie w przypadku braku zadowolenia z efektów. Wpływ na to, ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej, ma także niezbędne specjalistom oprogramowanie: za użytkowanie profesjonalnych narzędzi trzeba płacić, inaczej nie ma mowy o osiąganiu zamierzonych rezultatów. Koszt pracy specjalisty SEO również nie może zostać pominięty. Wybierz sam, czy koszt pozycjonowania strony internetowej przeniesiesz do wnętrza firmy, zatrudniając specjalistę SEO, zapewniając mu dostęp do płatnych narzędzi i budżet na działania. A może lepszym rozwiązaniem będzie sprawdzenie jak wygląda orientacyjny cennik pozycjonowania stron i powierzenie nam pozycjonowania swojego serwisu na korzystnych warunkach? Zapraszamy do kontaktu!


Komentarze

  1. To chyba najgorsze pytanie zadawane na początek. Ile to kosztuje?
    Odpowiedz, jest jeszcze gorsza. To zależy.
    Dlatego uważam, że takie artykuły to bardzo dobry sposób na uświadomienie klientów w realiach branży. Oraz pokazanie jak to wygląda od środka.

  2. Dokładnie tak jest. Nie da się ustalić odgórnej ceny. Liczba czynników na nią wpływających oraz efekt, jaki będziemy chcieli osiągnąć w określonej branży, będą kluczowe do tego, aby móc rozmawiać o cenie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *