Ile kosztuje reklama Google Ads? Poradnik początkującego przedsiębiorcy

reklama w google ads / adwords

Kiedy szukamy sposobu na promocję firmy w internecie i zależy nam na natychmiastowym efekcie, reklama Google Ads wydaje się być tą najodpowiedniejszą. Zanim jednak zlecimy specjaliście PPC uruchomienie kampanii warto sprawdzić, ile to kosztuje. Czy cena promowania strony w wyszukiwarce jest na tyle atrakcyjna, aby skorzystać z tej formy reklamy? Przekonaj się!

Twoja strona z dnia na dzień na szczycie wyszukiwarki. Tak działa Google Ads

To nie jest chwyt marketingowy. Reklama Google Ads (dawniej Google AdWords) pozwala w mgnieniu oka trafić na samą górę wyników wyszukiwania. Internauta, który wygoogluje zapytanie pokrywające się z zawartymi w kampanii frazami kluczowymi, zobaczy promowaną stronę nad wynikami organicznymi. Co za tym idzie, reklama nie ujdzie jego uwadze. Prawdopodobieństwo tego, że kliknie w prezentowaną treść i przejdzie na stronę, jest więc bardzo duże. Dla przedsiębiorcy to ogromna szansa na to, że reklama Google Ads pomoże mu wypromować swój biznes wśród społeczności internetowej. Co ciekawe, promocja dotrze wyłącznie do określonego grona odbiorców. Specjalista ustawi kampanię Google Ads tak, aby reklamy wyświetlały się osobom w konkretnym wieku i zamieszkującym wskazany obszar. Taki zabieg zminimalizuje ryzyko, związane z klikaniem w reklamy przez przypadkowych użytkowników wyszukiwarki.

Ile kosztuje reklama w Google, czyli co warto wiedzieć, zatrudniając specjalistę PPC

W pierwszej części artykułu napisaliśmy, że kampania linków sponsorowanych daje możliwość sprecyzowania, kto ma ją zobaczyć. Dlaczego tak ważne jest, aby reklama Google Ads (do niedawna Google AdWords) ukazywała się wybranej grupie odbiorców? Otóż od tego, ile osób w nią kliknie poniekąd zależy, jaki będzie jej koszt. Rozliczenie odbywa się tu w modelu CPC, czyli za kliknięcie, a nie wyświetlenie. Nie bez znaczenia pozostaje więc, do kogo dotrzemy z promowaną treścią. Należy tak określić odbiorców reklamy, aby szansa na ich zainteresowanie ofertą była jak największa.

Reklama w Google Ads nigdy nie kosztuje więcej, niż chcemy na nią przeznaczyć. Jak to rozumieć? Klient wpłaca do puli konkretny budżet, zaś reklamodawca dysponuje nim tak, by przełożył się on na możliwie wysokie zyski. Oczywiście cena za pojedyncze kliknięcie będzie się różnić w zależności od branży, konkurencyjności i popularności danej frazy. Lecz chociaż na koszt kliknięcia w reklamę wpływa wiele czynników, jedno jest pewne – bez względu na to, ile kosztuje reklama w Google, kwota zawsze się zwróci. Prawidłowo ustawiona i prowadzona kampania wygeneruje pokaźne zyski, a na satysfakcjonujące efekty dobrze ukierunkowanych reklam nie trzeba będzie długo czekać. Jeśli jesteś zainteresowany reklamą w Google Ads skontaktuj się ze specjalistami z Agencji INSEO i sprawdź, jaki rodzaj promocji Ci zaproponujemy!


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *