Skuteczna kampania AdWords i reklama Ads w Google, czy pozycjonowanie strony?

skuteczne kampanie adwords

Z tytułowym dylematem gryzie się wielu przedsiębiorców. Oba sposoby promocji w internecie mają szereg zalet, a reklama w Google AdWords gwarantuje eksponowaną pozycję w wyszukiwarce. Dziś zajmiemy się „adsami” – przeczytaj nasz mini-poradnik i dowiedz się, jak prowadzić skuteczne kampanie AdWords razem z Inseo!

Po pierwsze: wymierne wyniki. Każda kampania AdWords pozwala na łatwą ocenę efektywności

Przedsiębiorcy inwestujący w promocję w internecie mają jeden cel: zysk. A co w przypadku stron internetowych pozbawionych klasycznej formy konwersji (sprzedaż, zapytanie ofertowe)? Reklama Google AdWords cechuje się wysokim stopniem mierzalności efektów podejmowanych działań. Kluczem jest tutaj analiza statystyk gromadzonych przez połączone platformy Ads i Analytics. Dzięki informacjom zdobytym w ten sposób można poznać preferencje swoich klientów, a tym samym opracowywać coraz lepsze kampanie reklamowe AdWords. Wyniki mówią same za siebie. Wyraźnie widać, która reklama AdWords dobrze pracuje, a która wymaga dopracowania. Eksperci mając dane przed oczami wiedzą, które frazy kluczowe dają obiecujące rezultaty. Każda skuteczna kampania AdWords opiera się na dobrej znajomości specyfiki konkretnej branży oraz zachowań konsumentów.

Po drugie: precyzyjne targetowanie. Reklama AdWords dociera do wyselekcjonowanej grupy docelowej

Nie ma sensu promować towarów/usług tam, gdzie nie ma zainteresowania. Skuteczne kampanie AdWords bazują na precyzyjnie dopasowanych słowach kluczowych. Wyświetlanie na przybliżone frazy często kończy się ponoszeniem zbędnych kosztów. Profesjonalne prowadzenie kampanii AdWords wymaga starannego wyselekcjonowania fraz, na które firma chce się promować. Tu nie można liczyć na to, że system sam domyśli się czego dokładnie szuka użytkownik. Przemyślane kampanie reklamowe AdWords wyświetlają wyniki adekwatne do zapytań internautów. Trzeba jednak sporo wysiłku, aby dopiąć wszystko na ostatni guzik. Skuteczna kampania AdWords nie obejdzie się bez zróżnicowania docelowych i wyświetlanych URL-i. Uproszczone formy adresów, ograniczone do domeny i wybranego słowa kluczowego, dają użytkownikom dobre pojęcie, czego się spodziewać na stronie po kliknięciu. Dobrze ustawiona reklama w Google AdWords uwzględnia również remarketing – czyli promocję wśród tych internautów, którzy już wcześniej odwiedzili firmową witrynę www i warto ściągnąć ich ponownie. To bardzo skuteczna metoda pozyskiwania wartościowych klientów.

Po trzecie: prosta automatyzacja. Skuteczna kampania AdWords może działać według Twoich reguł

Rzecz jasna żaden algorytm nie zastąpi osobistej kontroli. Jednak reklama Google AdWords przy odrobinie wprawy daje możliwość ustalenia tzw. reguł automatycznych. Na przykład podwyższenia stawki za kliknięcie przy zbyt niskiej średniej pozycji – oczywiście z zachowaniem narzuconych wartości i limitów. Tym samym prowadzenie kampanii AdWords do pewnego stopnia można powierzyć automatycznym narzędziom w panelu. W przypadku wystąpienia określonych warunków system samodzielnie dokona koniecznych zmian w odpowiednich parametrach. Jednak maksymalnie skuteczne kampanie AdWords wymagają stałej opieki profesjonalistów. Zwłaszcza w sytuacji, kiedy budżet opiewa na konkretną sumę. Specjaliści z agencji Inseo przygotowują rzetelne audyty, opracowują efektywne kampanie Ads i błyskawicznie reagują na zmieniającą się sytuację.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *