Dlaczego na dzisiejszym rynku najlepiej koncentrować pozycjonowanie na hasłach lokalnych?
Już w 2015 roku dostawca wyszukiwarki z Moutain View informował o wzroście procentowym zapytań uściślanych przez komponent geograficzny. Ta tendencja utrzymuje się na wysokim poziomie na całym świecie, stąd też od niedawna Google zaczęło sprawniej reagować na obszary pokroju dzielnic. To krok w kierunku jeszcze bardziej pokawałkowanych i otwartych na pobliskiego nabywcę biznesowych okręgów. Włocławek i okoliczne miejscowości wydają się więc naturalnym wyborem, jeśli chodzi o dobór właściwego targetu dla naszych promocyjnych wysiłków i pozycjonowania.
Obok wzrostu skuteczności fraz związanych z danymi miejscami możemy począwszy od lat dwutysięcznych zaobserwować nowe skłonności nabywców towarów i usług online. Chodzi przede wszystkim o nastawienie na konsumpcję w rodzaju „tu i teraz”. Obecnie naszymi zakupami – online jak i w klasycznej sprzedaży – nie kierują już przemyślane i świadome decyzje, zamiast tego jako konsumenci ery smartfonów, których od spełnienia zachcianki dzieli tylko stuknięcie w ekran, zaczęliśmy dokonywać wyborów w odpowiedzi na silne i krótkie impulsy. Te ostatnie pozostają najczęściej efektami mocno spersonalizowanego marketingu. Kiedy jednak nie potrafimy pozbyć się odruchu kupowania dla poprawy nastroju, najczęściej zupełnie porzucamy analizę cen i zaczynamy zwracać baczniejszą uwagę na szybkość dostawy, wygodę, dobrą jakość obsługi oraz opiekę nad kupującym. Właśnie w tych przedziałach leży potencjał lokalnego rynku Włocławka i okolic. Zwłaszcza gdy zwrócimy uwagę na serwisy usługowe, zobaczymy, iż najczęściej dobrze zaplanowana obecność w internecie przelewa się wprost na popularność oraz wizerunek w realu.