Dowiedz się jak pozyskać mocne linki SEO, poznaj zalety linkowania zewnętrznego i wewnętrznego

SEO STRATEGY

Prawidłowe linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne stron internetowych. Zobaczy, jak pozyskać mocne linki SEO do witryny

Google bierze pod uwagę ponad 200 różnych czynników przy ustalaniu poszczególnych witryn na wpisywane przez użytkowników frazy kluczowe. Te związane z linkami niewątpliwie należą do najistotniejszych. Jeśli chodzi o linki SEO, reguły i zalecenia zmieniają się niezwykle dynamicznie. Metody linkowania zewnętrznego, które były skuteczne jeszcze jakiś czas temu, dziś mogą skutkować nałożeniem filtra lub bana przez Google. Podobnie w linkowaniu wewnętrznym, nie można popaść w manię dodawania odnośników w każdym miejscu na stronie. Zapraszamy do lektury naszego artykułu na temat link buildingu.

Linkowanie zewnętrzne to podstawa do stworzenia mocnego profilu. Dobre linki SEO nie zdobędą się same

Dlaczego mocne linki SEO mają tak duże znaczenie? Algorytmy Google oceniają na ich podstawie, jak wartościowa jest dana witryna. Teoretycznie im więcej linków na różnych serwisach, które przekierowują ruch na naszą stronę, tym lepiej. W praktyce linkowanie zewnętrzne wiąże się ze sporym nakładem pracy specjalistów, wykorzystaniem analitycznych narzędzi SEO i dodatkowymi kosztami. Po prostu nie każdy odnośnik jest dla Google równie wartościowy. Naprawdę mocne linki SEO pochodzą z witryn powiązanych tematycznie, o wysokiej jakości treści i wyświetlanych na wysokich pozycjach.

Sporą rolę odgrywają również dodatkowe atrybuty odnośników HTML. Najcenniejsze z perspektywy SEO linki są oznaczone w kodzie strony jako dofollow. To swego rodzaju instrukcja dla robotów Google, by dany odsyłacz – w formie adresu URL lub osadzonego na fragmencie tekstu (anchorze) – uwzględnić jako rekomendację od jednej strony dla drugiej domeny. Co ciekawe, w link buildingu liczą się również linki nofollow. Algorytmy nie ignorują ich już całkowicie, a dzięki nim linkowanie zewnętrzne wygląda na zdecydowanie bardziej naturalne, czy wręcz uczciwe. Im więcej wychodzących linków dofollow wychodzących z danej strony, tym większe prawdopodobieństwo potraktowania domeny jako bezużytecznej „wylęgarni” spamerskich odnośników. Parametr Trust Rank wiele mówi o tym, jakim autorytetem cieszy się witryna www.

Skuteczne linkowanie stron wymaga korzystania z wielu źródeł i specjalistycznych technik SEO

Pozyskiwanie linków do witryny to złożony temat. Spokojnie można porównać go do spacerowania po linie. Z jednej strony linkowanie wewnętrzne, z drugiej linkowanie zewnętrzne, a „pod spodem” mnóstwo okazji do tego, by jednym nieprzemyślanym ruchem zniweczyć cały wcześniejszy wysiłek. Jak zdobyć naprawdę mocne linki SEO i nie spaść w otchłań dalekich pozycji w Google? W agencji interaktywnej INSEO stosujemy szereg metod, zgodnie z wytycznymi i branżowymi trendami. Linkowanie stron naszych Klientów prowadzimy poprzez:

  • pozyskiwanie materiałów partnerskich w renomowanych serwisach
  • publikację artykułów gościnnych
  • świadczenie fachowych usług w zamian za mocne linki SEO
  • marketing szeptany: wpisy na tematycznych forach, komentarze na powiązanych blogach
  • wymianę odnośników pomiędzy stronami
  • linkowanie stron w katalogach stron internetowych

Do zdobywania wartościowych linków SEO wykorzystuje się jeszcze wiele innych technik. Wśród nich są między innymi:

  • tworzenie eksperckich e-booków i innych publikacji, najczęściej w formacie PDF
  • poradniki w formie wideo, udostępniane później w social mediach lub na stronach internetowych
  • wypowiedzi eksperta. Od kilku zdań wtrąconych w treść razem z linkiem zewnętrznym, aż po cały wywiad on-line
  • tworzenie całego zaplecza SEO, czyli dobrych jakościowo i merytorycznie stron, by umieścić na nich odnośniki
  • katalogi firm, ze szczególnym uwzględnieniem zbiorów tworzonych przez instytucje rządowe. Domeny gov.pl zapewniają nadzwyczaj mocne linki SEO ze względu na wysoki Trust Rank.
  • sponsoring – wydarzeń, instytucji, klubów etc.
  • programy partnerskie
  • media społecznościowe
  • ogłoszenia w portalach zawodowych
  • wzmianki w serwisach zbierających promocyjne oferty

Linkowanie wewnętrzne wpływa na jakość strony internetowej: doświadczenia użytkowników oraz Google Page Rank

Jak widać po powyższych przykładach, pozyskiwanie linków do witryny z zewnętrznych źródeł stanowi niemałe wyzwanie. A co z linkowaniem wewnętrznym? Teoretycznie sprawa jest znacznie prostsza. W końcu mamy pełną kontrolę nad strukturą i zawartością swojej strony internetowej, więc dodawanie kolejnych odnośników nie sprawia żadnych kłopotów. Wystarczy tylko poświęcić na to trochę czasu.


W praktyce łatwo się zagalopować i przesadzić z liczbą umieszczanych linków wewnętrznych, co dla efektów działań SEO ma przykre konsekwencje. Odnośniki kierujące do treści na tej samej stronie internetowej służą przede wszystkim szybkiemu przechodzeniu do kolejnych podstron. Jeśli roboty Google napotkają w tej kwestii jakiekolwiek problemy, z błędami 404 na czele, to ocena jakości witryny gwałtownie spadnie. Linkowanie wewnętrzne służy do stworzenia sprawnej, intuicyjnej nawigacji, a nie pozyskiwaniu mocnych odnośników.


Komentarze

  1. URLa skróćcie, TITLE tez moglibyście. A stopkę macie zajebistą 😉

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *