Link building jako nieodłączny element pozycjonowania. Jak linkowanie wpływa na pozycję strony?

Link building

Coraz więcej przedsiębiorców zlecających nam pozycjonowanie swojej strony internetowej, jeszcze przed podpisaniem umowy prosi o wyjaśnienie, czym tak właściwie będziemy się zajmować. Chęć zrozumienia procesu zwiększania pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, jest jak najbardziej uzasadniona. Właśnie dlatego postanowiliśmy przygotować poradnik o podstawach link buildingu. Z racji tego, że linkowanie jest jednym z najbardziej istotnych działań, wchodzących w zakres pozycjonowania, polecamy lekturę wszystkim głodnym wiedzy na tematy, związane z SEO.

Linkowanie stron, czyli najtrudniejsze zadanie pozycjonerów. O co w tym wszystkim chodzi?

Najprościej rzecz ujmując, link building polega na umieszczaniu linków prowadzących do serwisu w różnych obszarach sieci. Celem takich działań jest przekonanie algorytmu Google o tym, że nasza strona jest wartościowa i zasługuje na to, aby wyświetlać ją na wysokich pozycjach. Wyróżniamy linkowanie wewnętrzne oraz linkowanie zewnętrzne. Pierwsze sprowadza się do osadzania linków wewnątrz promowanej witryny, np. na blogu, w aktualnościach czy w opisach produktowych. Ta technika pozwala czytelnikom szybko przejść na inną podstronę, a dla robotów indeksujących jest sygnałem, że na stronie coś się dzieje. Drugi typ linkowania dotyczy pozyskiwaniu odnośników spoza serwisu. Im więcej różnych witryn doda u siebie link do nas, tym lepiej zostaniemy ocenieni przez Google. Można to porównać do zbierania punktów – każdy odnośnik to jeden punkt, a gdy pula się powiększa, rosną pozycje strony. I tutaj zaczynają się schody.

Jeszcze parę lat temu pozycjonerzy linkowali, gdzie tylko się dało, gdyż algorytm zwracał uwagę wyłącznie na ilość odnośników. Szybko jednak okazało się, że to sprzyja technikom spamerskim. Google zaczęło więc patrzeć również na jakość. Linki, pozyskiwane nielegalnie lub pochodzące ze stron, tworzonych specjalnie na potrzeby pozycjonowania, przestały być punktowane. To znacznie utrudniło zadanie, przez co dziś SEO link building wymaga odpowiedniej strategii, wiedzy i umiejętności. Niebezpodstawnie zajmują się nim doświadczeni specjaliści. Łatwo bowiem o błąd, który może skutkować poważną karą od Google.

Jak linkować stronę i budować mocny profil linków?

Jeśli mamy być precyzyjni, pytanie nie powinno brzmieć Jak?, ale: Gdzie linkować stronę? Miejsce osadzenia odnośnika jest tu najważniejsze. Algorytm lubi strony, które są popularne i chętnie odwiedzane przez użytkowników. One same również powinny mieć silną pozycję, na którą składa się profil linków. Gdy już znajdziemy wartościową witrynę, mamy kilka możliwości na zdobycie z niej odnośnika. Niektóre strony umożliwiają samodzielne linkowanie zewnętrzne, np. przez dodanie komentarza (blogi), wizytówki (katalogi) lub wypowiedzi (fora). Istnieje natomiast ryzyko, że taki link nie będzie miał dużego znaczenia dla SEO. Często jest on automatycznie oznaczany atrybutem nofollow, przez co dla robotów indeksujących nie ma on szczególnej wartości. Gdzie linkować stronę, żeby uzyskać pożądany link dofollow? Dobrym miejscem są popularne internetowe portale, na których publikuje się artykuły poradnikowe lub eksperckie. Jeżeli uda się nam przygotować taki wpis i przekonać wydawcę do jego zamieszczenia, otrzymamy odnośnik. Możemy ukryć go w anchor tekście w postaci klikalnego słowa lub zwrotu albo pozostawić widoczny adres URL, w który można kliknąć i przejść na wskazaną stronę. Jeszcze inny sposób na linkowanie to wykorzystanie grafiki. Wówczas link kryje się pod obrazkiem. Nie widać go, a mimo to jest i niesie ze sobą moc.

Komu link building jest tak naprawdę potrzebny i jak to się odbywa w INSEO?

Bez zastanowienia możemy wskazać dwa typy działalności, które są w stanie wiele zyskać dzięki linkowaniu SEO. To sklepy internetowe oraz firmy usługowe, prowadzące własne strony www. W naszej Agencji zajmujemy się kompleksowym pozycjonowaniem, dlatego każdy, kto powierza nam marketing internetowy, otrzymuje w pakiecie link building. W związku z tym, że działamy na wielu płaszczyznach, nasi Klienci mogą liczyć na odnośniki wewnętrzne i zewnętrzne, pochodzące z legalnych źródeł. Nie stosujemy podejrzanych technik, nie korzystamy z gotowych zapleczy. Więcej szczegółów nie zdradzimy, ale gwarantujemy, że jesteśmy skuteczni i potrafimy budować profil linkowy, jak mało kto. Wierząc, że choć trochę rozjaśniliśmy sytuację tłumacząc, co to jest link building oraz w jaki sposób się go przeprowadza, zachęcamy do kontaktu. Jeśli Wasza strona internetowa nie cieszy się dużą popularnością, najwyższy czas to zmienić. Promując ją w organicznych wynikach wyszukiwania można na tym sporo zarobić. Pozycjonowanie idzie w parze ze znacznym wzrostem ruchu na stronie. Jeżeli zaprezentowana oferta będzie wystarczająco atrakcyjna, wzrośnie również sprzedaż. Co ważne, efekty będą długotrwałe i przyniosą wiele dobrego.


Komentarze

  1. Artykuł na pewno rozjaśni temat osobom, które do tej pory zastanawiają się, czym ten cały link building jest. Coś, co jest już powszechnie, mogące przynieść korzyści dla naszego biznesu, kiedy zdecydujemy się na taki zabieg.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *