Dlaczego dbanie o dobre UX przyniesie poprawę pozycji w wynikach Google?

Dlaczego dbanie o dobre UX przyniesie poprawę pozycji w wynikach Google?

Na progu trzeciej dekady lat dwutysięcznych do przeszłości odchodzą już witryny budowane głównie z troską o roboty wyszukiwarki. Dziś na pole web designu i promocji w sieci ostatecznie powróciła równowaga. Kładziemy zatem równy nacisk na odczucia odwiedzających nas internautów, co na skrypty indeksujące zawartość naszego WWW. W poniższym artykule zobaczy, dlaczego User Experience może zadecydować o Waszej sieciowej popularności.

Co kryje się pod tajemniczym skrótem UX?

Dwie litery UX rozwijamy jako User Experience, co w języku polskim okazuje się doświadczeniem użytkownika – a zatem całokształtem refleksji, emocji i skojarzeń, które występują przy okazji korzystania z przygotowanej zawartości. Odczucia te w prosty sposób przekładają się na chęć przeglądania ofert e-sklepów oraz ewentualne odwiedziny strony w przyszłości. To, jak zapiszemy się w pamięci potencjalnego klienta, zdeterminuje obraz naszej marki na długi czas.

Celem UX jest więc zadbanie o pozytywny odbiór serwisu, który poprzez design, estetykę, rozkład treści i funkcjonalność WWW może zadecydować o sympatii i długotrwałym związkom z naszą marką. UX pragnie zatem oczywiście zapewnić odpowiednią sprzedaż oraz zwiększyć tak zwany dell time (czas spędzony pod naszym adresem). Ten bowiem ma bezpośrednie znaczenie, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron.

Wymaganie Google to wymagania użytkownika!

Jeśli bliżej przyjrzymy się czynnikom, które zdobędą dla nas punkty u dostawcy wyszukiwania, zobaczymy, że mają one znaczenie nie dla jakichś abstrakcyjnych skryptów i algorytmów, ale właśnie dla przeciętnego użytkownika globalnej pajęczyny. Na przykład premiowany przez Google czas ładowania się witryny pozostaje zaletą głównie, jeśli pomyślimy o wygodzie internauty. Podobnie sytuacja ma się w przypadku konieczności przygotowania wersji mobilnej serwisu. Oczywiście także tutaj pragniemy zwiększyć funkcjonalność projektu WWW. Możemy wspomnieć także o łatwym w obsłudze linkowaniu wewnętrznym, czytelnej mapie sklepu oraz budzącej zaufanie oprawie graficznej. Stąd też wniosek, że poprawiając UX najzwyczajniej się pozycjonujemy!


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *