Dlaczego pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach jest tak skuteczne i jak trzeba je realizować?

pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach

Wyszukiwarka Google od lat jest codziennym pomocnikiem większości z nas i trudno byłoby wymienić dziedziny, w których okazuje się pomocna. Marketingowy potencjał tego narzędzia jest zatem więcej niż oczywisty. Pozycjonowanie jest więc usługą obecną na rynku od lat, o której słyszał niemal każdy. Jakie są jego efekty i czemu je zawdzięczamy? Czy ma znaczenie komu powierzysz opiekę nad swoją stroną? Zajmijmy się tym!

Marketing w wyszukiwarkach jest efektywny, jak żaden inny

Gdyby przed laty ktokolwiek powiedział nam, że znalazł sposób na to, by dotrzeć z reklamą dokładnie do tych odbiorców, którzy są zainteresowani danym asortymentem czy usługami i to, jakby tego było mało, natychmiast w chwili, gdy zainteresowanie to wykazują, powiedzielibyśmy, że to fantazja. Tymczasem, właśnie to się dzieje, gdy dysponujemy strona zajmującą dobre pozycje wynikach organicznych Google.

Zwykle między 80 a 90% ruchu na każdej witrynie bierze się z wyszukiwarki, natomiast zalewie około 10% są to wejścia bezpośrednie, jakich dokonują ci, którym np. udało się zapamiętać adres umieszczony na szyldzie bądź w reklamie emitowanej w mediach tradycyjnych. Czy trzeba dalej tłumaczyć, dlaczego pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach niesie ze sobą tak wielkie korzyści?

Aby móc z nich czerpać pełnymi garściami, musimy jednak wywalczyć sobie odpowiednio wysokie miejsce. Różnice popularności, jaką zapewniają poszczególne pozycje są dużo większe, niż może się wydawać – już w obrębie pierwszej trójki maleją kilkukrotnie. Większość internautów nie lubi bowiem poświęcać na wyszukiwanie zbyt dużej ilości czasu i kończy je w momencie, gdy owocuje ono pierwszym satysfakcjonującym wynikiem. Zadbaj o to, by była nim Twoja strona!

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach to zadanie dla fachowców

Choć wielka skuteczność, jaką charakteryzuje się w pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google jest niezmienna od lat, to zadania, których wykonania wymaga, są inne niż dawniej. Nadal bardzo ważne jest pozyskanie linków – jeśli jednak nie będą one dostatecznie wartościowe, nie tylko nie pomogą nam w walce z rywalami, ale w niej przeszkodzą, narażając nas na groźbę nałożenia filtru lub zbanowanie. Równie rozważnie trzeba postępować przygotowując treści. To jednak nadal nie wszystko.

Dziś pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach wymaga ponadto zajęcia się wieloma technicznymi aspektami ich funkcjonowania. Algorytmy premiują te, które dobrze wyświetlają się na urządzeniach mobilnych, maja błyskawiczny czas ładowania, przejrzystą strukturę i nawigację czy właściwe adresy podstron. Uwadze robotów nie uchodzi także kod – musi być wolny od błędów czy zbędnych znaczników. Co to wszystko oznacza?

Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach niesie ze sobą ogromny nakład pracy i równie wysokie koszty, związane m.in. z koniecznością stosowania drogich narzędzi kontrolnych. Profesjonalna agencja SEM jest więc w stanie wykonywać je dużo taniej.

Poza tym, marketing w wyszukiwarkach można porównać do niekończącego się wyścigu. To, ile pracy trzeba wykonywać, zależne jest od tego, jak usilnie pozycjonują się nasi rywale. Nie wystarczy zrobić wszystko dobrze i czekać, aż pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google przyniesie efekt. Trzeba to zrobić lepiej niż inni! Doświadczenie i wiedza specjalistów zajmujących się tym na co dzień, to najlepszy oręż, po jaki możemy w tej walce sięgnąć! Agencja INSEO zaprasza do współpracy!


Komentarze

  1. Zgadam się ze wyniki wyszukiwania są niezwykle ważnym źródłem pozyskania ruchu na stronie. Już sama dobrze zrobiona strona w części branży wystarczy by być na pierwszej stronie Google. A co do pozycjonowania to w sumie każdy może spróbować na własną rękę. Nie każdy natomiast powinien się za to brać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *