Dlaczego pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach jest tak skuteczne i jak trzeba je realizować?

pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach

Wyszukiwarka Google od lat jest codziennym pomocnikiem większości z nas i trudno byłoby wymienić dziedziny, w których okazuje się pomocna. Marketingowy potencjał tego narzędzia jest zatem więcej niż oczywisty. Pozycjonowanie jest więc usługą obecną na rynku od lat, o której słyszał niemal każdy. Jakie są jego efekty i czemu je zawdzięczamy? Czy ma znaczenie komu powierzysz opiekę nad swoją stroną? Zajmijmy się tym!

Marketing w wyszukiwarkach jest efektywny, jak żaden inny

Gdyby przed laty ktokolwiek powiedział nam, że znalazł sposób na to, by dotrzeć z reklamą dokładnie do tych odbiorców, którzy są zainteresowani danym asortymentem czy usługami i to, jakby tego było mało, natychmiast w chwili, gdy zainteresowanie to wykazują, powiedzielibyśmy, że to fantazja. Tymczasem, właśnie to się dzieje, gdy dysponujemy strona zajmującą dobre pozycje wynikach organicznych Google.

Zwykle między 80 a 90% ruchu na każdej witrynie bierze się z wyszukiwarki, natomiast zalewie około 10% są to wejścia bezpośrednie, jakich dokonują ci, którym np. udało się zapamiętać adres umieszczony na szyldzie bądź w reklamie emitowanej w mediach tradycyjnych. Czy trzeba dalej tłumaczyć, dlaczego pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach niesie ze sobą tak wielkie korzyści?

Aby móc z nich czerpać pełnymi garściami, musimy jednak wywalczyć sobie odpowiednio wysokie miejsce. Różnice popularności, jaką zapewniają poszczególne pozycje są dużo większe, niż może się wydawać – już w obrębie pierwszej trójki maleją kilkukrotnie. Większość internautów nie lubi bowiem poświęcać na wyszukiwanie zbyt dużej ilości czasu i kończy je w momencie, gdy owocuje ono pierwszym satysfakcjonującym wynikiem. Zadbaj o to, by była nim Twoja strona!

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach to zadanie dla fachowców

Choć wielka skuteczność, jaką charakteryzuje się w pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google jest niezmienna od lat, to zadania, których wykonania wymaga, są inne niż dawniej. Nadal bardzo ważne jest pozyskanie linków – jeśli jednak nie będą one dostatecznie wartościowe, nie tylko nie pomogą nam w walce z rywalami, ale w niej przeszkodzą, narażając nas na groźbę nałożenia filtru lub zbanowanie. Równie rozważnie trzeba postępować przygotowując treści. To jednak nadal nie wszystko.

Dziś pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach wymaga ponadto zajęcia się wieloma technicznymi aspektami ich funkcjonowania. Algorytmy premiują te, które dobrze wyświetlają się na urządzeniach mobilnych, maja błyskawiczny czas ładowania, przejrzystą strukturę i nawigację czy właściwe adresy podstron. Uwadze robotów nie uchodzi także kod – musi być wolny od błędów czy zbędnych znaczników. Co to wszystko oznacza?

Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach niesie ze sobą ogromny nakład pracy i równie wysokie koszty, związane m.in. z koniecznością stosowania drogich narzędzi kontrolnych. Profesjonalna agencja SEM jest więc w stanie wykonywać je dużo taniej.

Poza tym, marketing w wyszukiwarkach można porównać do niekończącego się wyścigu. To, ile pracy trzeba wykonywać, zależne jest od tego, jak usilnie pozycjonują się nasi rywale. Nie wystarczy zrobić wszystko dobrze i czekać, aż pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google przyniesie efekt. Trzeba to zrobić lepiej niż inni! Doświadczenie i wiedza specjalistów zajmujących się tym na co dzień, to najlepszy oręż, po jaki możemy w tej walce sięgnąć! Agencja INSEO zaprasza do współpracy!


Komentarze

  1. Zgadam się ze wyniki wyszukiwania są niezwykle ważnym źródłem pozyskania ruchu na stronie. Już sama dobrze zrobiona strona w części branży wystarczy by być na pierwszej stronie Google. A co do pozycjonowania to w sumie każdy może spróbować na własną rękę. Nie każdy natomiast powinien się za to brać.

  2. Dokładnie tak. Świadomość użytkowników jest z dnia na dzień coraz większa także w Internecie. Coraz więcej potencjalnych klientów (niezależnie od poziomu lejka sprzedażowego na którym się znajdują) zdobywa się właśnie z poziomu wyszukiwarki. Żeby było ich więcej, należy zadbać o odpowiednie skuteczne i przemyślane pozycjonowanie. Chociażby po to by zbudować w oczach potencjalnych klientów (oraz Google) wizerunek eksperta i doradcy w swojej branży. W końcu takim osobom się bardziej ufa i chętniej się od nich kupuje niż od ‚zwykłych’ handlowców prawda? Pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *