Inwestycja w pozycjonowanie za efekt w TOP10 czy w abonamencie? Co się opłaca?

pozycjonowanie za efekt, czy w abonamencie

Każdy przedsiębiorca na pewnym etapie rozwoju swojej firmy staje przed wyborem, związanym z rodzajem promocji internetowej. Jeśli chodzi o pozycjonowanie stron, uchodzące za jedną z bardziej skutecznych metod zaistnienia w sieci, trzeba podjąć decyzję dotyczącą modelu rozliczeniowego. Niektóre agencje SEO oferują pozycjonowanie za efekt. Inne – w abonamencie. Co wybrać, żeby zyskać? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć w niniejszym wpisie.

Pozycjonowanie za efekt – czy to już przeszłość? Niekoniecznie!

Płatność za efekt jest wciąż spotykanym systemem rozliczania się z firmami, zajmującymi się pozycjonowaniem stron. I choć wiele agencji już dawno zrezygnowało z tego modelu, na rynku bez problemu można znaleźć specjalistów, pracujących za efekt. W praktyce taka współpraca wygląda następująco: przedsiębiorca zleca zewnętrznej firmie lub freelancerowi usługę pozycjonowania, płacąc wyłącznie za efekty. O tych mowa, gdy promowana strona trafi do TOP10 w najpopularniejszej wyszukiwarce – Google. Najważniejszym pytaniem z punktu widzenia kontrahenta jest, na jakie zapytania witryna będzie się wyświetlać.

Niestety, pozycjonowanie za efekt rzadko kiedy uwzględnia frazy, związane z branżą klienta. Są one bowiem wysoce konkurencyjne i trudne do wypozycjonowania. Zamiast tego, „specjaliści” osiągają szybkie efekty, docierając na szczyt wyszukiwarki dzięki słowom kluczowym, które nie cieszą się popularnością wśród internautów. W ten sposób klient otrzymuje efekt: jego strona trafia do topowej dziesiątki, za co wykonawca pobiera wynagrodzenie. Nikt jednak nie zwraca uwagi na to, że tak przeprowadzone pozycjonowanie nie przyniesie żadnych zysków. Mało tego, taki zabieg wiąże się z ryzykiem otrzymania kary od Google. Powód? Pozycjonowanie za efekt często wykonywane jest zbyt agresywnie, byle tylko szybko otrzymać za nie płatność. To, co z pozoru wydawało się atrakcyjne i opłacalne, w rzeczywistości powoduje straty. Strona promowana w nieuczciwy sposób (np. przez nienaturalne linkowanie) może zostać zbanowana, za co pozycjoner nie poniesie odpowiedzialności.

Abonament jako rentowna forma rozliczania się z agencją SEO

Wybierając pozycjonowanie w ramach abonamentu, co miesiąc dokonuje się płatności za pracę specjalistów SEO. Taka inwestycja jest większa, ale niesie ze sobą nieporównywalnie lepsze rezultaty. Przede wszystkim, pozycjonowanie rozliczane w abonamencie bazuje na skrupulatnie opracowanej strategii. Nad jej realizacją czuwa zespół profesjonalistów, którzy przez cały czas pozostają do dyspozycji klienta. Ten model pozycjonowania jest zatem bardzo praktyczny. Ponadto wyróżnia go trafny dobór fraz kluczowych, analiza konkurencji oraz wartościowe linkowanie. W ramach stopniowego zwiększania pozycji, biznes zyskuje – zwiększa się ruch na stronie, pojawiają się zapytania ofertowe, rośnie liczba klientów. Im wyżej witryna wyświetla się w Google, tym więcej osób potencjalnie zainteresowanych ofertą, dowiaduje się o jej istnieniu. Kreowana jest więc świadomość marki.

Promując stronę po omacku, takich rezultatów nie doświadczymy. Nie ulega więc wątpliwości, że pozycjonowanie za efekt nie jest korzystne. Co więcej, należy się strzec tego modelu rozliczeniowego. W przeciwnym wypadku można wpaść w błędne koło nieumiejętnie prowadzonego marketingu internetowego. A tego nie chcemy. Dlatego zapraszamy do kontaktu z Agencją INSEO, gdzie pozycjonowanie rozliczamy w formie abonamentu, którego wysokość jest ściśle związana z konkurencyjnością fraz oraz oczekiwaniami Klienta.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *