Pozycjonowanie szerokie – long tail – Jak skutecznie pozyskać ruch w sklepach internetowych?

Pozycjonowanie szerokie - long tail - Jak skutecznie pozyskać ruch w sklepach internetowych?

Nie zawsze pozycjonowanie stron internetowych pozwala nam na wspięcie się na szczyt listy wyników w najważniejszych frazach od ręki. Często nasza dziedzina jest nasycona zbyt dużą ilością pozycjonujących się i agregujących treści latami przeciwników. Wtedy właśnie najlepszym rozwiązaniem jest tak zwane pozycjonowanie long tail.

Po polsku tę pełną potencjału metodę określamy jako szerokie pozycjonowanie, albo właśnie pozycjonowanie na długi ogon. Chodzi w nim przede wszystkim na skierowanie naszych wysiłków w stronę fraz kluczowych dłuższych niż standardowe dwa słowa. Te zapytania pojawiają się w okienku wyszukiwarki na tyle rzadko, że z jednej strony możemy je powiązać z niemal stu procentowymi konwersjami (zakupem), z drugiej zaś z całą pewnością będą to zlepki słów, które stosunkowo łatwo pozwolą nam dostać się na szczyt wyników Google, a zatem odnieść także zwycięstwo finansowe! Do tego typu fraz zaliczymy chociażby: nieprzemakalny namiot dwuosobowy do 200 zł, ile kosztuje namiot z tropikiem przeciwdeszczowym, czym się kierować przy wyborze namiotu, jednolita oryginalna spódnica za kostkę. Na chwilę obecną procentowy udział ruchu na stronie generowany z zapytań z długiego ogona we wszystkich frazach wpisywanych w Google to aż 70%!

Jakie zalety ma pozycjonowanie szerokie?

Główną zaleta pozycjonowania szerokiego tzw. „na długi ogon” jest możliwość stosunkowo szybkiego osiągnięcia efektu, w postaci wysokich pozycji na frazy long tail – wieloczłonowe.
Pozycjonowanie na długi ogon wymaga jednak generowania contentu, co wbrew pozorom nie będzie wadą, a możliwością zbudowania zaufania, czy pozycji eksperta oraz grona wiernych czytelników np. naszego firmowego bloga.
Na rynkach konkurencyjnych gdzie wielcy gracze przeznaczają niebotyczne sumy na utrzymanie wysokich pozycji swojego sklepu dla najliczniej wyszukiwanych fraz, mały sklep internetowy proporcjonalnie niskim nakładem finansowym i czasowym, może osiągnąć przyrost wartościowego ruchu poprzez pozycjonowanie szeroki.

Ruch, który przynoszą frazy long tail, z założenia przekłada się na ich wyższą konwersję. Osoby wpisujące wieloczłonowe frazy o wiele częściej są zdeterminowane na odnalezienie i zakup konkretnego produktu / usługi, czy odnalezienie odpowiedzi na konkretne pytanie w przeciwieństwie do osób wpisujących frazy ogólne.

Jak dobrać słowa kluczowe na skuteczne pozycjonowanie long tail?

Na początek powinniśmy zdać sobie sprawę z faktu, że droga od krótkich dwuczłonowych fraz z ogromną konkurencją do długiego ogona może pochłonąć niekiedy nawet sporą ilość czasu. W każdym przypadku jest to jednak zabieg, który ostatecznie przyniesie na stronę WWW ruch internautów o znacznie wyższej jakości. Zdecydowanie na drodze do optymalizacji i pozycjonowania na długi ogon mogą tu stanąć niekiedy kwestie designerskie oraz te związane z wrażeniami użytkowników (UX), jednak przy odpowiednio doświadczonej ekipie z doświadczonej agencji wszystkie kwestie pogodzisz bez większego wysiłku, a wielu przypadkach nawet z korzyścią dla wybranego szablonu. Szerokie pozycjonowanie to tworzenie fraz wzorując się na niekiedy wręcz „mówionych” zapytaniach. Wszystko o co może w naturalny sposób spytać nasz potencjalny nabywca (jak choćby cena) będzie grało tu rolę wiodąc do takich haseł jak choćby: jakie oryginalne buty do biegania, na jaki komputer wymienić pc dla graczy, skuteczna terapia dla kobiet z suchą cerą i tak dalej…

Dlaczego warto wdrożyć pozycjonowanie na długi ogon?

Pozycjonowanie long tail to szerokie spectrum działania, które jednak nie tylko zacznie przynosić profity samo w sobie, ale także zagwarantuje innym frazom, które Cię dotyczą, znacznie lepszy punkt startu. Okaże się bowiem, że poprzez długi ogon również pozycjonowanie krótkich i trudnych zapytań zyska na efektywności – najlepiej więc w pozycjonowaniu stron WWW mieszać strategie szerokie i wąskie, tak, aby znalazł nas bez trudy klient na każdym etapie decyzji zakupowej.

Co więcej, w obliczu ostatnich zmian wytycznych Google okazuje się, że wyszukiwarka awansuje w rankingu coraz mniej stron internetowych, które oprócz słów Fat Heads nie wdają się w żadną treść poboczną, specjalizującą zawartość strony dodając do mieszanki keywordsów te o znacznie dłuższym i szerszym charakterze. To cena, przez którą idealnym medium dla pozycjonowania long tail pozostają dziś posty blogów firmowych oraz eksperckie artykuły publikowane na odpowiednich, branżowych platformach – właśnie dlatego od kilku lat nie możemy sobie wyobrazić pozycjonowania bez przysłowiowego już długiego ogona.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *