Co to jest konwersja i dlaczego musisz śledzić jej wskaźnik, żeby dużo sprzedawać?

konwersja

Sprzedaż w internecie odbywa się na szczególnych zasadach, a ich znajomość pozwala czerpać pokaźne zyski. Jeśli zlekceważymy potrzeby konsumentów oraz działania stosowane przez konkurencję, nie uzyskamy dobrych efektów. Wszystko sprowadza się do analizy wyników oraz wyciąganiu prawidłowych wniosków. Najlepiej to robić, śledząc współczynnik konwersji. Co trzeba o nim wiedzieć? Spieszymy z wyjaśnieniem.

Jeśli nie wiesz, co to znaczy konwertować, e-marketing powierz specjalistom

Nie żartujemy. Konwersja jest kluczowym pojęciem, w dużym stopniu determinującym skuteczną sprzedaż za pośrednictwem sieci. Jeżeli dotychczas Twoje reklamy internetowe jej nie uwzględniały, nie powinno Cię dziwić, że były mało efektywne. Tajemnicza konwersja zachodzi wówczas, gdy odbiorca treści reklamowej wykona pożądaną przez reklamodawcę czynność. Dla nas ważne jest to, że możemy śledzić współczynnik konwersji i na bieżąco go analizować. Sprawdzając, w jaki sposób internauci reagują na nasze reklamy, jesteśmy w stanie dostosować je tak, aby wymuszały one konkretne zachowanie. Odpowiadając na pytanie, co to jest konwersja, najłatwiej posłużyć się przykładami:

  • Użytkownik A widzi reklamę butów sportowych. Na banerze widnieje okienko Kup Teraz! Konwersja nastąpi wtedy, gdy po kliknięciu w znacznik, potencjalny klient wejdzie na promowaną witrynę, doda buty do koszyka, zostanie przekierowany na stronę płatności i zrealizuje zakup.
  • Użytkownik B widzi reklamę firmy, oferującej wycinkę drzew. Na banerze widnieje okienko Zamów Wycenę! Konwersja nastąpi wtedy, gdy po kliknięciu w znacznik, potencjalny usługobiorca wejdzie na promowaną witrynę, wypełni formularz podając swoje dane i wyśle zapytanie ofertowe.

Współczynnik, czyli inaczej wskaźnik konwersji pozwala ocenić, jaki procent odbiorców reklamy podejmuje pożądane działanie. Na jego podstawie reklamodawcy mogą mierzyć efektywność swojej pracy oraz wprowadzać zmiany, pozwalające otrzymywać jak najlepsze wyniki. Zajmowanie się tym we własnym zakresie jest możliwe, jednak bez kompleksowego przeszkolenia, bywa mało skuteczne. Korzystnym wyborem dla przedsiębiorców okazuje się skorzystanie z pomocy agencji SEO, zatrudniającej specjalistów. Ci nie tylko wiedzą, co to jest konwersja, ale też znają techniki, pozwalające ją maksymalnie zwiększyć.

Jak powinna wyglądać optymalizacja współczynnika konwersji – podpowiadamy

Wskaźnik konwersji należy regularnie poprawiać. Marketing internetowy jest przecież bardzo dynamiczny, a potrzeby i oczekiwania konsumentów stale się zmieniają. Nie wystarczy więc jednorazowe działanie. Osoba, sprawująca nadzór nad kampanią reklamową musi na bieżąco sprawdzać sytuację i szybko reagować. Do tego niezbędna jest wiedza, jak obliczyć współczynnik konwersji (Conversion Rate). Można to zrobić, stosując równanie:

CR = (ilość konwersji ÷ liczba kliknięć w reklamę) x 100%

Kiedy już zna się wskaźnik konwersji, można się zająć jego zwiększaniem. Optymalizacja niesie ze sobą liczne korzyści: im bardziej udoskonalona reklama, tym większe sprzedaż i zysk. Do podstawowych metod, pozwalających poprawić współczynnik konwersji, zaliczamy m.in.:

  • dostosowanie landing page’ów (strony docelowe powinny być spójne z treścią reklamy),
  • dodanie zwrotów call to action (wezwanie odbiorcy do działania jest dodatkową zachętą),
  • przystosowanie strony www do pracy na urządzeniach mobilnych (responsywność),
  • zadbanie o atrakcyjne grafiki (konsumenci lubią zdjęcia i infografiki. Warto je stosować).

Uwaga! Tego NIE rób jeśli chcesz, żeby wskaźnik konwersji stale rósł

W poprzedniej części wpisu wyjaśniliśmy, co to znaczy konwersja oraz czemu warto dbać o jej wysoki wskaźnik. Za konieczne uważamy też wytłumaczenie, jakich praktyk należy się wystrzegać. Niektóre działania mogą poważnie zaszkodzić strategii marketingowej, a nawet przyczynić się do jej całkowitego niepowodzenia. Istotne jest, aby optymalizacja współczynnika konwersji bazowała na rzetelnych danych. Te można zdobyć, korzystając z narzędzi analitycznych, takich jak np. Google Analytics, Senuto, Semsorm. Nie wolno kierować się własnymi przypuszczeniami – każda zmiana musi być uzasadniona. Na stronach docelowych lepiej zamieszczać mniej tekstu, aby nie przytłaczać nim odbiorcy. Landing Page musi być estetyczny, przejrzysty i przemyślany. Nie wolno też na siłę dodawać wszędzie fraz kluczowych, gdyż to przynosi efekt odwrotny do oczekiwanego.

Gra toczy się o niemałą stawkę i „przepalenie” budżetu przeznaczonego na reklamy byłoby wielką stratą. A ponieważ konwersja to złożone zagadnienie, optymalnym wyjściem jest skorzystanie w tym zakresie z fachowej pomocy. Można ją znaleźć w Agencji INSEO. Nie czekaj, skontaktuj się z nami jeszcze dziś!


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *