Pozycjonowanie sklepów internetowych – poradnik – Jak wypozycjonować sklep internetowy?

sklep internetowy optymalizacja i pozycjonowanie

Pozycjonowanie sklepów internetowych – poradnik – Jak wypozycjonować sklep internetowy?

Jeśli dotąd nie udało ci się wejść do czołówki rezultatów Google w wybranych frazach i zapytaniach, z pewnością szukasz artykułów i poradników, które pokażą Ci co pominąłeś a co robiłeś źle. Pozycjonowanie stron internetowych i optymalizacja sklepu e-commerce to dziś ogromne wyzwania. Dlatego w INSEO przygotowaliśmy krótkie kompendium, dzięki któremu przekonacie się, jak wypozycjonować sklep internetowy.

Koszt pozycjonowania sklepu internetowego – jak i za ile pozycjonować sklep internetowy?

Pozycjonowanie sklepów internetowych z prawdziwymi fachowcami

Pozycjonowanie sklepu internetowego to usługa różniąca się złożonością z agencji na agencję. Przede wszystkim powinniśmy szukać firmy świadczącej usługi w ramach szerokiej formuły SEM (marketingu w wyszukiwarce). Tak, aby w razie komplikacji, kar lub nagłych spadków szybko móc wrócić do czołówki wyników oraz dywersyfikować kanały pozyskiwania ruchu i klientów. Zmniejsza to ryzyko utraty płynności, kiedy okresowo jeden z kanałów nie będzie wystarczająco efektywnie zapewniał przyrostu nowych klientów. Oprócz tego SEO i pozycjonowanie sklepów internetowych będzie z pewnością solidniejsze tam, gdzie na nasz sukces pracuje cały team fachowców mogących pochwalić się referencjami, dyplomami oraz wieloletnim doświadczeniem. To oni trafią w naszym imieniu do klienta posługującego się właściwie dobranymi frazami i powitają go na odpowiednio przygotowanych landing page’ach prezentujących poszukiwane kategorie produktowe.

Jak wypozycjonować sklep internetowy, aby przynosił długotrwałe zyski?

Nie łudźmy się – jedna osoba nie może zastąpić zgranego zespołu, który z pytaniem jak pozycjonować sklep internetowy styka się każdego dnia. Powinniśmy zatem unikać wszelkich ofert, których cena jest najzwyczajniej zbyt niska. Dodatkowo, jeśli ktoś oferuje nam efekty już w kilka tygodni od rozpoczęcia wysiłków, bez wątpienia powinniśmy wziąć poprawkę na niskie bezpieczeństwo i stabilność takowych zabiegów. Niech cennik usług będzie w tym przypadku naszym przewodnikiem – w końcu pozycjonowanie sklepu internetowego to usługa, która będzie przynosić nam zyski przez całe lata, ergo: nie powinniśmy na nim oszczędzać.

Optymalizacja sklepu internetowego – zobacz, o co musisz zadbać!

Optymalizacja SEO sklepu internetowego to proces, który oprócz przygotowania strony na odwiedziny robota Google powinien być przygotowany w pierwszej kolejności na wizytę użytkownika z krwi i kości. Każdy internauta ma przecież wymagania, których nie uwzględnia seo sklepu internetowego skierowane na spełnienie wymagań wyszukiwarki Google.

Doświadczenie użytkownika a pozycjonowanie stron sklepów internetowych

Na ogół pozycjonowanie sklepu WWW i jego pierwszy etap, czyli optymalizacja, zdają się zapominać o zasadach sztuki User Experience (UX), a to właśnie one decydują o tym jak będzie wyglądał przepływ ruchu na stronie naszego e-sklepu. Na początek więc musimy zadbać o oryginalność i atrakcyjność naszych kart produktowych – to przecież one są tętniącym sercem sklepu. Powinny one być nie tylko przejrzyste i wygodne w nawigacji, ale także opatrzone unikalnym tekstem, jakościowymi zdjęciami oraz możliwie recenzjami poprzednich użytkowników. Istotne cechy wyrobów i usług powinny zostać wyróżnione a komponenty takie jak cena, dostępność oraz koszty wysyłki umieszczone w szablonie w przejrzysty sposób. Potrzebny będzie także test renderingu strony na urządzeniach mobilnych- telefonach i tabletach – bowiem to właśnie z nich coraz częściej korzystamy w trakcie przeglądania wirtualnego świata.

Główne elementy, o które powinien zadbać każdy właściciel e-sklepu, aby jego e-commerce miał szansę na pozyskanie klientów z organicznych wyników wyszukiwania w google:

  • przejrzysta struktura kategorii produktowych,
  • właściwa struktura nagłówków Hx,
  • przyjazne i niezmienne adresy url,
  • prawidłowe zarządzanie produktami o stanie 0,
  • nasycenie serwisu (listingu kategorii produktowych oraz kart produktu) w wartościową i unikalną treść – opis kategorii / produktu,
  • Wykorzystanie właściwego schematu budowy meta tagu title,
  • sekcja blogowa / poradnik (Realnie rozwijana – nie zakładka z trzema wpisami!),
  • prawidłowe linkowanie wewnętrzne (W strategi pozycjonowania sklepów internetowych, opartej na pozycjonowaniu szerokim, gdzie główny ruch generuje np. blog, poradnik, czy sekcja z aktualnościami. Musimy pamiętać o dodaniu linkowania wewnętrznego do konkretnych produktów, czy kategorii powiązanych z wpisem. Zwiększy to szanse na konwersję),
  • prawidłowa strona błędu 404.

Zagospodaruj uwagę potencjalnego klienta sklepu

Pamiętajmy też, że promocja i SEO sklepu internetowego, tak jak pozycjonowanie stron opierają się na ułatwianiu surfującemu przeglądania całości naszej oferty – niezbędne więc okazują się galerie produktów podobnych oraz innego asortymentu, który przy wertowaniu oferty przyciągnie oko świetną grafiką oraz ceną. Nie bez znaczenia agencja wybrana na pozycjonowanie sklep internetowy traktuje jako pole walki, na którym wygrywa zawsze szeroki wybór. Jeżeli więc nie udostępniasz płatności za pobraniem lub też współpracujący z Tobą kurier generuje zbyt drogie koszty a alternatyw brak, nie możesz dziwić się, że klienci sieciowi odpływają do konkurencji. Także brak opcji zakupu bez rejestracji lub zbyt wiele informacji wymaganych do zapisania się w bazie klientów będą dziś prawdziwymi odstraszaczami klientów.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *