Jak planujemy słowa kluczowe z najlepszymi ekspertami SEO?

Jak planujemy słowa kluczowe z najlepszymi ekspertami SEO?

Nie od dziś wiadomo, że poziom ekspercki na danym polu osiągamy dopiero po wielu latach działania w konkretnej dyscyplinie. Kiedy jednak trendy i algorytmy wyszukiwarki do spółki z oczekiwaniami użytkowników sieci zmieniają się jak w kalejdoskopie powinniśmy w specjaliście SEO oprócz doświadczenia szukać także prawdziwej pasji. O tym jak znaleźć fachowców pełnych zapału do pracy postaramy się opowiedzieć przy okazji prozaicznego planowania słów kluczowych.

Optymalizacja w pierwszej kolejności dla człowieka

Search Engine Optimization to gałąź marketingu sieciowego, która jeszcze do niedawna akcentowała istotność wychodzenia naprzeciw wymogom robotów indeksujących. W ostatnich latach jednak zauważono, że koncentracja wysiłków na internaucie przynosi znacznie lepsze rezultaty. Dokładnie tak samo sprawa ma się w dziedzinie planowania słów kluczowych. Normalną sytuacją w dzisiejszym internecie jest bowiem ciągła edycja listy fraz i nasyconych nimi tekstów.

Jednocześnie zapytania typowane przez nas jako najlepiej dopasowane okazują się często nie przynosić pożądanych efektów. Żeby słowa kluczowe zaczęły działać na naszą korzyść musimy przejść szereg prób i strategicznych zmian, a te najlepiej opracują ludzie, dla których pozycjonowanie pozostaje czymś więcej niż pracą i hobby. Agencję prowadzoną przez pozycjonerów z powołaniem poznamy po referencjach, licznych case studies, fachowym blogu firmowym a także po piętrzących się pod logo certyfikatach.

Od czego zacząć tworzenie listy kluczowych fraz?

Na początku powinniśmy opisać naszą działalność i branżę w kilku zdaniach, następnie do tekstu dołączamy oferowane przez nasz e-sklep towary i ich kategorie. Z tak powstałego dokumentu wyciągamy poszczególne pojęcia i zapytania złożone po czym testujemy je korzystając z Google Ads (dawniej Google Adwords). Narzędzie to przydaje się bowiem nie tylko w opracowaniu kampanii linków sponsorowanych, ale – przy pomocy planera słów kluczowych – pomaga nam też wybrać warianty istotnych fraz oraz sprawdzić ich popularność i konkurencyjność. W zależności od naszej branży wybierać będziemy opcje, które przy najmniejszym nakładzie rywalizacji zapewnią nam wzrost trafficu prawdopodobnych klientów.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *