Jak skutecznie sprzedawać w internecie – Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym?

sprzedaż w sklepie internetowym

Sektor e-commerce rośnie z roku na rok, pokazuje to mnóstwo badań. Wielu przedsiębiorców chciałoby z tego tortu wykroić dla siebie jeszcze większy kawałek. Jednak kwestia tego, jak sprzedawać w internecie coraz więcej, wcale nie jest taka prosta. Specjaliści Inseo mają dla nich parę cennych porad.

3 kluczowe wskazówki dla tych co chcą wiedzieć, jak sprzedawać w internecie i zwiększać zyski

  1. Zadbaj o kwestie techniczne Twojej platformy sprzedażowej – sklep internetowy musi chodzić jak szwajcarski zegarek, 24/7. Wszelkie niedociągnięcia skutecznie zniechęcają do zakupów. Współczesne standardy obejmują nie tylko atrakcyjną szatę graficzną, ale też pełną responsywność (dostosowanie sposoby wyświetlania witryny do parametrów urządzenia, z którego korzysta użytkownik), szyfrowane połączenia czy przejrzystą kategoryzację produktów. Eksperci Inseo, wiedzący jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, radzą też kierować się zasadami UX i maksymalne uprościć klientom przejście ścieżki od zainteresowania produktem do zakupu (zwiększenie skuteczności lejka sprzedażowego). Oczywiście nie wolno zapominać o odpowiedniej prezentacji oferowanych w sklepie internetowym produktów: liczą się wyraźne zdjęcia i konkretne informacje.
  2. Wygodę Twojego klienta traktuj priorytetowo – konsumenci lubią mieć wybór, więc warto im go dać. Idealnym przykładem będą tutaj metody płatności w e sklepie. Absolutne minimum to 3 różne drogi: błyskawiczne transakcje online, tradycyjny przelew bankowy/pocztowy oraz zapłata za pobraniem. Po prostu poszukując sposobów na to, jak skutecznie sprzedawać w internecie, trzeba uwzględniać preferencje użytkowników. To samo dotyczy oferowanych w sklepie internetowym wariantów wysyłki zamówienia. Ponownie polecamy 3 podstawowe opcje: bezpośredni kurier, całodobowe paczkomaty i Pocztę Polską.
  3. Konsekwentnie buduj świadomość swojej marki wśród konsumentów – Wysyłanie wartościowych newsletterów, np. z informacjami o wyjątkowych promocjach dla zarejestrowanych użytkowników albo z ciekawymi, praktycznymi artykułami na blogu sklepu, to doskonałe metody na kreowanie zaangażowania klientów sklepu internetowego utrwalenie marki e-commerce wśród odbiorców oraz pierwszy krok na drodze do konwersji w e sklepie w tzw. lejku sprzedażowym.

Nie zapomnij o reklamie e sklepu w internecie. Omawiamy najważniejsze narzędzia marketingowe w e-commerce

Po pierwsze: pozycjonowanie sklepów internetowych. Bez tego nie ma mowy o długofalowym sukcesie w tym specyficznym, wyjątkowo dynamicznie zmieniającym się sektorze jakim jest e-handel. Wysoka pozycja w Google gwarantuje zwiększenie widoczności e-sklepu oraz ruchu i zwiększa szanse na zdobycie klientów. W generowaniu leadów sprzedażowych świetnie sprawdzają się także działania w mediach społecznościowych: od płatnych kampanii na Facebooku, przez współpracę ze starannie wyselekcjonowanymi influencerami, aż po kreatywne postowanie. Zastanawiając się nad tym, jak skutecznie sprzedawać w internecie, warto sięgnąć także po serwisy porównujące ceny i opinie, duże, zewnętrzne platformy zakupowe, reklamy Google Ads – dla sklepów internetowych, mogą być świetnym uzupełnieniem pozycjonowania – czy programy partnerskie.

Pozycjonowanie sklepów internetowych nie ma przed nami tajemnic. W Inseo robimy to nie od wczoraj!

Nasz Klient, nasz Pan – ta maksyma w sieci sprawdza się równie często, co w tradycyjnym handlu. Osoby, które nie wiedzą jak sprzedawać w internecie, zawsze mogą skorzystać z pomocy ekspertów – w tym agencji Inseo. Precyzyjne określenie i dostosowanie się do wymogów grupy docelowej jest wymogiem w świecie e-commerce. Osiągnięcie ugruntowanej pozycji to proces, w którym trzeba dopilnować wielu drobnych detali i reagować na zmieniające się oczekiwania klientów i poczynania konkurencji. Mając pełną świadomość tego, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, zdecydowanie łatwiej podejmować kluczowe dla rozwoju firmy e-commerce decyzje.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *