Poznaj tajniki Google Ads i podnieś zyski działalności e-commerce

Poznaj tajniki Google Ads i podnieś zyski działalności e-commerce

Wielu posiadaczy internetowych sklepów od lat zmaga się z rywalami w walce o wirtualnego klienta. Jest to wyścig, który każdego dnia zaczyna się od nowa wraz z napływem kolejnych potencjalnych konkurentów w niemal każdej dyscyplinie. Aby wyróżnić się na tle innych biznesów, musimy niekiedy zrobić coś więcej, niż oddać się w opiekę zdolnych pozycjonerów. W takich wypadkach najlepsze wyjście stanowi platforma Google Ads.

Na czym polega promocja według Ads?

Ads (dawniej nazywane Google Adwords) to narzędzie, którego pomoc pozostaje nieoceniona w chwilach, kiedy musimy działać nagle, a efektów wymaga się natychmiast. Może to być szybka konieczność opróżnienia magazynów albo zwyczajna przedświąteczna wyprzedaż. Ads przyda się także w obliczu utracenia naszej zdobytej pozycjonowaniem lokaty w czołówce branżowych wyników. Wszelkie przypadki spadające na nas znienacka mogą zostać zażegnane dzięki kampanii linków sponsorowanych.

W przeciwieństwie do rezultatów pozycjonowania na ostateczny cel nie będziemy musieli czekać pół roku. Wystarczy 15 minut od zatwierdzenia akcji promocyjnej a stworzony przez nas baner zacznie wyświetlać się na pierwszym miejscu rezultatów Google w konkretnych zapytaniach. Dodatkowo, wybierając model płatności PPC, a więc „zapłać-za-kliknięcie”, decydujemy się na rozliczenie za przejście internauty pod nasz adres, nie zaś za każde wyświetlenie reklamy.

Jak rozpocząć naszą pierwszą kampanię Google Ads

Na początek powinniśmy wybrać interesujące nas i związane z naszą działalnością słowa kluczowe – pomoże w tym specjalny wbudowany planer. Kierować będziemy się popularnością i konkurencją dla danej frazy.

Po obraniu interesujących zapytań pozostaje nam wyznaczyć budżet kampanii, ale też elementy takie jak parametry grupy docelowej, porę wyświetlania uprzednio zaprojektowanego baneru czy też odpowiadający nam najbardziej model rozliczeniowy. Jeśli pierwsze wysiłki marketingowe nie pójdą zgodnie z oczekiwaniami, nie musimy załamywać rąk, otrzymujemy bowiem dostęp do statystyk, a zatem doskonałą podstawę w dalszym ulepszaniu kampanii.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *