Pozycjonowanie lokalne w mieście Białystok opłaca się bardziej, niż kampanie ogólnopolskie
Właściciele niewielkich sklepów e-commerce oraz witryn usługowych z całą pewnością zdają sobie sprawę, że już w 2015 roku Google przeprowadził badania na ogromnej grupie użytkowników, a ich wynik wyraźnie pokazuje, jak ważnym czynnikiem dla internauty jest lokalizacja placówki oferującej dany wyrób. Logicznym posunięciem zatem wydaje się przebudowa konkretnych serwisów tak, by skupiały się na konkretnych regionach, miastach oraz oczywiście dzielnicach. To poprzez pozycjonowanie się przy frazie „Białystok” zaczynamy efektywnie budować bazę klientów, którzy z racji bliskiego miejsca zamieszkania chętniej oddadzą się w ręce lokalnego fryzjera lub sprzedawcy sportowych butów. Pozycjonowanie stron Białystok, w ten sposób szybko i małym nakładem środków zyskasz potrzebny feedback i jeszcze lepiej dopracujesz swoją ofertę.
Choć wciąż zdarzają się klienci, którzy chcą z pominięciem bezpośredniego sąsiedztwa promować swoje strony od razu na niwie krajowej, wyraźnie zauważalna jest tendencja przedsiębiorców do koncentrowania się na mniejszych a przy tym łatwiejszych do analizowania rynkach. W marketingu dotyczącym wyszukiwarki, zupełnie jak w życiu, mniej na ogół oznacza więcej.